Sporet Levering Med PostNord
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

Burberry Aftershave & Dufter til han

Thomas Burberry, en tidligere Drapers lærling, tok den modige beslutningen å åpne den første Burberrybutikken i Basingstoke, Hampshire, i 1856. Merket gjorde det bra siden dag én, men det var først i 1880 at Burrbery virkelig skapte et navn for seg selv da de introduserte en jakke laget av det vanntette og slitesterke stoffet Gabardine.

Trench coaten ble selve symbolet for Burberry og er trolig deres mest ikoniske plagg, men den var ikke ment for det vanlige publikum. Den var nemlig opprinnelig laget for offiserer i hæren for å passe under forholdene i krigen, der av navnet "trench" coat. Men selv etter at krigen var over, forble denne looken fasjonabel og populær blant sivile. Det berømte rutemønsteret ble lansert i 1920 som fôr og jakken forblir en av de meste populære plaggene til Burberry.

En annen komponent til Burbberys suksess var at de brukte store navn til å fronte deres klær for å skape en "er det bare nok for dem, må det være bra nok for meg"-holdning for sine kunder - og det funket! Salget og suksessen økte betraktelig. Da Roald Amundsen, i 1911, var den første personen til å klare å komme til Sydpolen, var det Burberry som sponset klærne og teltene deres. Tre år senere da Ernest Shackleton fikk bildet sitt tatt i Argentina mens han og teamet hans gjorde seg klare til Endurance-ekspedisjonen, ble han observert iført Burberry. Disse eksemplene, er bare to av mange, ikoniske figurer som var med å bygge opp en enorm tillit for merket blant deres kunder som fortsatt er i takt i dag.

En av de kanskje mest solgte produktene fra dette ledene designhuset er deres Aftershave- og duftkolleksjon, spesielt for menn. For Burberry er ikke bare en av bestselgerne i mange kjøpesentere når det kommer til herreklær, de har også hatt en lang karriere på duftmarkedet etter at de lanserte deres første aftershave med det enkle navnet "Burberry for Men". I 1991 kom oppfølgeren "Society" som ble lansert både for menn og kvinner. Siden har Burberry opplevd en av de største suksessene på duftmarkedet for et motemerke, og i dag har de over 50 forskjellige dufter.
De har også hatt stor suksess med kosmetikklinjen "Burberry Beauty" som kom ut i 2010.
Vis Mer