Sporet Levering
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

Dolce & Gabbana Aftershave & Dufter til han

Domenico Dolce var allerede godt på vei til berømmelse og formue fra ung alder, da han hjalp til i familiens klesbutikk, mens Stefano Gabbana brukte litt mer tid på å finne ut at mote var retningen å gå, og begynte med å studere grafikk. Etter at de fant hverandre tok det fire kolleksjoner før de fikk smaken på ordentlig suksess. Denne gangen hadde merket nemlig brukt inspirasjon fra Dolces sicilianske røtter og hvert plagg kom med instruksjoner om "syv forskjellige måter" kunden kunne bruke plagget. Moteverden hadde aldri sett lignende og kolleksjonen ble kjent som "transformation"-kolleksjon.

Samt å ha en svært vellykket karriere innenfor mote, både for kvinner og menn, har de også funnet økonomisk gevinst gjennom andre kanaler. Mellom 1992 og 1998 designet de brudekjoler og mellom 1994 og 1999 lanserte de Dolce & Gabbana Home Collection. De har også gitt ut badetøy for både kvinner og menn, sminke og klokkekolleksjoner, for ikke å glemme deres undertøylinjer og D & G Junior for barn.

Men deres suksess blant menn stopper ikke der. Dolce & Gabbana har designet draktene til AC Milian siden 2004 og også klærne de bruker til deres offisielle oppdrag. I 2010 signerte Dolce & Gabbama en 3 års avtale med Chelsea Fotballklubb for å designe deres antrekk, både på og av banen, samt klær for offisielle oppdrag for alle som er ansatt i klubben. D&G har også designet for en rekke kjente artister som Madonna, Kylie Minouge, Beyonce, Mary J Blige og Missy Elliot.

Intill de ble slått sammen i 2012, hadde Dolce & Gabbana to sentrale linjer, D & G og Dolce & Gabbana. Dette er grunnen til at noen av duftene og parfymene for både menn og kvinner har litt forskjellige etiketter. Den mest suksessfulle kolleksjonen fra merket er sortimentet fra Anthology. Duftene har blitt frontet av kjendiser som Naomi Campbell, Eva Herzigova, Claudia Schiffer, Noah Mills, Fernando Fernanes og Tyson Ballou.
Samlingen D & G Anthology ble inspirert av tarotkort og deres merker.

Nyere i gamet enn gamle travere som Versace og Armani, Domenico Dolce og Stefano Gabbana erkjenner at lykken har spilt sin del i deres fenomenale suksess, og de fortsetter å imponere publikum uansett hvor de går.
Vis Mer