Sporet Levering
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

Kenzo Aftershave & Dufter til han

Kenzo ble grunnlagt i 1970 av den japanske designeren Takada Kenzo, som flyttet til Paris i 1964. Hans første butikk ble kalt "Jungle Jap" og satte standaren for hans vision innen mote med langt fler avant-garde-inspirerte plagg enn det som var vanlig. Noe av det som gjorde Kenzos merke for kvinner så kjent var klærnes quirky trykk og nye fargekombinasjoner. Kenzo eies den dag i dag av LVMH (Louis Vuitton, Moët, Hennessy), men merket har ikke mistet sin unike stil av den grunn, takket være designere som Humberto Leon og Carol Lim, som har vært tro mot avant-garde-essensen av Kenzo.

I 1983 tok Kenzo sine første skritt mot menns mote ved å innføre en kolleksjon for den moderne mann. Han så senere også sin mulighet til å utvikle tilbudet enda mer, og begynte også å selge klær for barn og gjenstander for hjem.
Kenzo gikk av med pensjon i 1999, men han er fortsatt involvert i merkevaren og bidrar ofte med ideer og tanker om hvilken retning han ønsker at merket skal gå videre.

Kenzo introduserte sine første herreduft i 1991, "Kenzo Pour Homme", som er en aromatisk duft som kom i en svært moderne blå flaske. Andre populære dufter for menn inkluderer den varme og krydrette "Jungle Homme" (1998), den aromatiske sitrusduften "L'Eau Par Kenzo Pour Homme" (1999), den friske og treaktige "Tokyo" (2007), den aromatiske duften med trenoter "L'Eau Par Kenzo Eau Indigo" (2009), den krydret friske Kenzo Homme Sport (2012) og mange flere.
Vis Mer