Sommersalg | Alt Er Nedsatt | Kun Tilgjengelig I En Kort Periode

Nina Ricci Aftershave & Dufter til han

Motehuset Nina Ricci er også kjent for sin legendariske duft samling som går helt tilbake til 1940-tallet da de lanserte den ikoniske kvinneduften L'Air du Temps. Selv om selskapet produserer dufter markedsført for et kvinnelig publikum har de gitt ut en rekke av kvalitetsparfymer til menn også.
Duftsamlingen ble først introdusert da Nina Riccis bror Robert begynte å leke med ideen om å slippe en Nina Ricci duft. Denne ideen tok snart form og på kort tid hjalp han couture huset å få et godt rykte innen duftkunsten. Den første mannlige duften ble ikke sluppet før i 1960 da den aromatiske grønne Signoricci (1965) kom på markedet. Den kombinerer sitrus frukt med et floral hjerte og en aromatisk base som inkluderer noter av tonka, civet, eikemose, sedertre, amber, vetiver og labdanum. Den ble etterfulgt av den rene sitrusduften Signoricci 2 (1976) og de to sterke 80-talls duftene Phileas (1984) og Ricci Club (1989). I den senere tid har de lansert duften Mémoire D'Homme (2002), som ble laget i et samarbeid med Christine Nagel og Rosendo Mateu. Med en grapefrukt og lakris base på en krydret midtnote av ingefær og muskat og en treaktig bunn av amber, vetiver og sedertre er duften en elegant og klassisk duft for enhver anledning.
Nina Ricci ble overtatt av det spanske selskapet Puig i 1998. Selv om Ricci familien ikke har vært aktivt involvert i selskapet siden Robert Ricci døde i 1988 ser kjærligheten for dufter til å ligge i familien: Roberts barnebarn Romano Ricci ga ut sin egne vellykkede duft med navn Juliette Has A Gun i 2005.

Se alle
Nina Ricci

Artikler

EMOSJONELLE PARFYMER - HVORDAN DUFTER PÅVIRKE HUMØRET
Visste du at ulike dufter påvirker humøret? Sjekk ut...
Kolleksjonene