Sporet Levering
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

Abercrombie & Fitch Parfyme & Dufter til henne

Abercrombie & Fitch, som ble grunnlagt i 1892 i New York av David T. Abercrombie og Ezra Fitch, er en av de mest eventyrlystne og dristige merkene innen kvinnemote og dufter pr dags dato.
De har butikker i Canada, Puerto Rico, Europa og Asia og over 300 butikker i USA med hovedkvarter basert i New Albany i Ohio. Til tross for å være en mote- og duftgigant slik de er i dag, begynte selskapet faktisk med planen om å være ledende innen sport og turvarer og ble først kjent for hagler, fiskestenger og telt.

Den første butikken utenfor USA ble åpnet i Beirut på 1960-tallet, og siden har butikker åpnet på løpende bånd rundt i verden. Forløpig selger Abercrombie & Fitch hovedsakelig produktene sine til et ungdommelig market og markedsførerer sine produkter som en ambisiøs "uformell luksus"-livsstil.

Parfymen NO 1 anses å være signaturduften for kvinner fra Abercrombie & Fitch og ble først utgitt i 2011. Duften er treaktig med balsamico- og sitrusnoter - alle sterke og viktige noter som til sammen utgjør en meget sterk duft. Til tross for dette er den annonsert som en frisk og feminin duft med en skvett av luksus. Noe uforutsigbart og overraskende er denne parfymen en konstant og vellykket duft og blant besteselgerne til Abercrombie & Fitch.
Andre parfymer som forblir populære fra dette moderne og trendy merket er Ezra (2006), 41 (2007), Wakely (2009), 8 for Women & Classic for kvinner.

Selv om det er menn som i hovedsak har steget til berømmelse gjennom provoserende og kontroversielle reklamekampanjer for Abercrombie & Fitch, må vi ikke unnlate å nevne kjendiskvinner som har blitt brukt i deres kampanjer - Jennifer Lawrence (2006), Sienna Miller, January Jones, Heidi Klum (2002) og Olivia Wilde (2004) for å nevne noen som har bidratt til å levere en ren inspirasjon til denne preppy, ungdommelig, All-American livsstil.

Selskapet har kontinuerlig opprettholdt en høy profil i offentlighetens søkelys, men ikke alltid for de riktige grunnene. I 2013 uttalte firmaets direktør, Mike Jeffries, at firmaet kun ønsket pene og tynne kunder til å handle i deres butikker- og selv om skjønnhet er subjektivt, passet de på at ingen "for store kunder" kunne kjøpe klær der ettersom de ikke selger større størrelser enn L. De vil også kun at pene mennesker skulle jobbe i butikkene deres, så om drømmen er å jobbe der, husk å legge ved et bilde med CV`n. Abercrombie & Fitch lanserte også en G-streng i sin undertøyskolleksjon for barn under datterselskapet Abercrombie & Fitch Kids og har på grunn av slike episoder måttet takle mye kritikk i media og sosiale medier, men som de sier "all PR er god Pr" for selskapet står fortsatt støtt den dag i dag.
Vis Mer