Sporet Levering
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

DKNY Parfyme & Dufter til henne

Berømt for den søte duften av sommer, gylne friske epler og enestående tilbehør er det store motehuset DKNY en suksesshistorie som har strukket seg over 30år.
Grunnlegger Donna Karan hadde en vellykket, 10år lang, karriere der hun jobbet som sjefsdesigner for Anne Klein. I løpet av den tiden fikk hun et solid rykte blant selskapets aksje-eiere og fikk dermed muligheten til å sette opp sin egen virksomhet i 1984 sammen med sin mann.

I selskap av Vivienne Westwood, Jasper Conran og John Galliano, ble Donna Karan raskt en av de ledende bidragsyterne til det eksploderende 80-tallet. Lyse og fargerike trykk ble populært og det samme ble eksperimentell mote og derfor ble Karans første kolleksjon "Seven Easy Pieces" en stor suksess. Ideen bak kolleksjonen var en samling av forskjellige plagg som kunne bli båret naturlig om dagen, og glammet opp til kvelden. Kvinner ble umiddelbart fan av denne tidsbesparende ideen som ga dem mer tid til å sosialisere!

Inspirert av sin datter, satte Donna Karan opp DKNY i 1989, som en yngre og rimmeligere versjon av det hun allerede tilbydde, som skulle samkjøre med det eksisterende Donna Karan New York utvalget. DKNY utviklet seg i løpet av årene og kan i dag tilby blant annet DKNY Jeans, DKNY Aktiv, DKNY Undertøy for både menn og kvinner, DKNY Juniors, DKNY Kids, DKNY Pure og DKNY Menn. I 2001 lanserte Donna Karan også hennes egen "Home Collection" som tilbydde tradisjonelt tilbehør til hjemmet med en følelse av luksus. Kort etter lanserte hun også "DKNY Home" som tilbydde en mer spenstig, urban, elegant og moderne samling.

I 1992 ble Donna Karan Beauty Collection lansert. Den spesialiserte seg på å lage de fineste dufter som kvinner ville elske. DKNY er ledene innen salg av dufter og befinner seg alltid på, eller nær, topp ti av bestselgende merker. Deres første duft ble lansert i 1992 og bar tittelen "Donna Karan for Women", og to år senere kom den matchende mannlige duften. Med nesten 100 dufter i deres enorme samlinger, har Donna Karan tilbrakte mesteparten av "the naughties" til å lytte til hva hennes mannlige og kvinnelige forbrukere ønsker å bære. Og på samme måte som hennes klær, er hennes dufter også alsidige og kan brukes både dag og natt.

DKNY har som visjon å være basert på en intuitiv forståelse av en kvinnes behov og ønsker. De ønsker at deres merke skal representere en lidenskap for luksus, sensualitet, komfort og kreative uttrykk - og dette ser vi spesielt i deres dufter.
Noen av deres mest kjente samlinger omfatter "Essence Collection", "Donna Karan Collection", "DKNY Pure", "DKNY Women" i ulike utgaver, "Cashmere Mist" og noen av de nyeste samlinger inkludert "DKNY Be Delicious by Blossom" (2014), "DKNY Be Delicious" (2012), "DKNY Delicious Candy Apples" (2010/2011) og "DKNY Sweet Delicious Collection" (2012).
Flertallet av duftene er rettet mot kvinner, siden Donna Karan følte at det var enklere å forstå og forholde seg til dem gjennom sitt arbeid, men dette ikke bety at gutta er glemt!
Vis Mer