Sporet Levering
Prisen du ser er prisen du betaler - Ingen Toll
Bestill Nå - Betal Om 30 Dager

Jimmy Choo Parfyme & Dufter til henne

Jimmy Choo har gjort seg fortjent til sitt renommé som en av de mest vellykkede designerne av kvinnesko, samt en mote- og duftguru, og det hele started da han laget sine første kvinnesko i en alder av 11. Choo ble født i Penang i Malaysia og studerte ved Cordwainers 'Technical College", men gikk raskt videre til å bli en pioner i å kle kjendiser over hele verden. Hans egentlig navn er faktisk Jimmy Chow, men på grunn av en registreringsfeil på fødselsattesten hans, og at det passet godt med hans lidenskap for sko (shoe), beholdt han Choo som etternavn.

Choo var faktisk sen til å entré duft- og moteverdenen, og lanserte seg ikke som et merke før i 1996. Det var da han selv, sammen med hans niese Sandra Choi og Tamara Mellon lanserte den første kolleksjonen. Merket hadde noe å tilby både menn og kvinner og det eneste ønsket designeren hadde for sine kunder var at de oste av selvsikkerhet, stil og følte seg styrket av å bruke hans plagg og tilbehør.

Choos første kolleksjon var en sexy cut, moderne design med eksepsjonelt italiensk håndverk, som ble en umiddelbar suksess. Takket være investeringer utenfra, fikk selskapet nok kapital til en betydelig utvidelse på tvers av produktkategorier, kanaler og geografiske områder
Jimmy Choo var blant de første til å bringe kvinnesko og håndvesker til Hollywood hvor den røde løperen viste seg å være den ideelle catwalken for merkevaren. I dag kan Jimmy Choo merket sees på stilikoner fra kjendiser til kongelige, musikere til statsoverhoder.

Konstant utvikling har vært selskapets strategi hele veien og i 2011 lanserte Jimmy Choo sin første duft for kvinner som han kalte "Jimmy Choo". Denne duften ble en klassisk bestselger på grunn av sin søte og enkle duft som er feminin, samtidig med mye sensualitet. Den vakre flasken er deisgnet av Mellom selv, etter at hun ble inspirert av Maranoglass. Hun viet mye tid til designet fordi hun ønsket at den skulle være oppsiktsvekkende når den stod på kvinners sminkebord.
Siden utgivelsen av de første parfyme, har Choo også lansert Flash (2013) og Exotic samt flere limited edition parfyme av hans varemerke "Jimmy Choo scent".

I dag omfatter Jimmy Choo en komplett luksus motemerkevare. Sko for kvinner er fortsatt kjernen i tilbudet, sammen med håndvesker, små lærvarer, skjerf, solbriller, briller, belter, duft og herresko. Etter Mellon kjøpte 50% av virksomheten, har Jimmy Choo merkevaren utvidet seg globalt og bygget opp en rekke kjente mannlige og kvinnerlige kunder, som Ellie Goulding, Emma Thompson og Dame Helen Mirren. Den avdøde Diana, prinsessen av Wales, var en stor fan av Choo design. Choo sies å ha mistet tellingen over antall sko han gjorde for prinsesse Diana. Etter at hun skilte seg fra Prins Charles ble hun ofte sett ute i høyhælte sko, en stil som hun ikke kunne ha da hun fortsatt var gitft med sin korte ektemann.
Vis Mer